Английский язык listen and repeat. Starter Unit — Back together! — Возвращаемся вместе

Предлагаем вашему вниманию ГДЗ по английскому языку за 4 класс из учебника Spotlight авторов Быкова Н.И, Дули Д., Поспелова М.Д. и В. Эванс.

Starter Unit — Back together! — Возвращаемся вместе!

Page 4 — Страница 4

№1 Listen and point. Then sing along. — Послушай и покажи. Затем спой!

Hello, everybody! - Привет всем! Back together again! - Возвращаемся снова вместе! We"re happy you can join us! - Мы рады, что ты можешь присоединиться к нам! We hope you feel the same! - Мы надеемся, что ты чувствуешь то же самое! Remember Larry and Lulu? - Помнишь Ларри и Лулу? Maya and Paco too? - Также Маю и Пако? And do you remember Chuckles? - А ты помнишь Чаклз? They"re all back here with you! - Они все здесь снова с тобой!

№2 Introduce youself to some new. — Представься кому-нибудь новенькому.
A: Hi, my name’s Kelly. What’s your name? — Привет, меня зовут Кели. Как тебя зовут?
B: Hello! I’m David. — Здравствуй! Я Дэвид.
A: Nice to meet you, David. — Рада познакомиться, Дэвид.

Вариант ответа:
A: Hi, my name’s ___. What’s your name?
B: Hello! I’m ___.
A: Nice to meet you, ___.

Page 5 — Страница 5

№3 Read and choose. Then act out. — Прочитай и выбери. Потом инсценируй.

1 A: What"s your name? - Как тебя зовут? B: a) I"m Philip. - Филипп. b) This is Philip. - Это Филипп. 2 A: Sandy"s a nice name! - Сэнди - хорошее имя! B: a) Yes, it"s short for Sandra. - Да, это сокращенно от Сандры. b) I like her too. - Мне оно тоже нравиться. 3 A: Do you like playing computer games? - Тебе нравиться играть в компьютерные игры? B: a) No, I"m playing now. - Нет, я сейчас играю. b) Yes, it"s fun. - Да, это весело. 4 A: Goodbye,Ron. - До свидания, Рон. B: a) Oh, hello. - О, здравствуй! b) Bye. See you later. - Пока. Увидимся. 5. A: Whose is this ball? - Чей это мяч? B: a) It"s Peter. - Это Питер. b) It"s Peter"s. - Это Питера.

№4 Ask your friends. Find someone who… — Спроси своих друзей. Найди кого-нибудь, кто…

  • can swim. — умеет плавать.
  • can play soccer. — умеет играть в футбол.
  • can dance. — умеет танцевать.
  • can play basketball. — умеет играть в баскетбол.
  • can draw. — умеет рисовать.
  • can ride a bike. — умеет кататься на велосипеде.

A: Can you swim? — Ты умеешь плавать?
B: Yes, I can swim really well. OR No, I can’t / Not very well.
Да, я умею плавать очень хорошо. ИЛИ Нет, не умею. / Не очень хорошо.

Страница 5 — Упражнение 4

Page 6 — Страница 6

№1. Listen and repeat. Then talk with your friend. — Послушай и повтори. Затем поговори с другом.

A: I"ve got a present for you! - У меня подарок для тебя! B: What is it? - Что это? A: It"s a CD. - Это диск. B: Oh, thank you. - О, спасибо. A: You"re welcome. - Пожалуйста. Страница 6 — Упражнение 1

№2. What have you got in your schoolbag today? — Что сегодня у тебя в портфеле?

In my schoolbag today, … — В моем портфеле сегодня…

  • a book (книга) — books (книги)
  • a pen (ручка) — pens (ручки)
  • a pencil (карандаш) — pencils (карандаши)
  • a notebook (тетрадь) — notebooks (тетради)
  • pencil case (пенал)
  • ruler (линейка)
  • rubber (ластик)
  • sharpener (точилка)

Module 1 — Family & friends!

Page 20 — Страница 20

№1 Complete the sentences — Закончи предложение.
1 Don’t go walking in the wood. — Не гуляй в лесу.
2 Goldiloсks is in a hurry. — Машенька в спешке.
3 I can walk there on my way to school. Я могу гулять там по дороге в школу.

№2 Read and correct. — Прочитай и исправь.

1 Goldilocks has got brown eyes.
2 She’s got dark curls.
3 The wood is cold .
4 Goldilocks can walk in the wood on her way home .

1 Goldilocks has got blue eyes. — У Машеньки голубые глаза
2 She’s got golden curls. — У нее золотые волосы.
3 The wood is nice. — Лес красив.
4 Goldilocks can walk in the wood on her way school. — Машенька может гулять в лесу по дороге в школу.

№3 What can Goldilocks see in the wood? Read and choose. — Что может Машенька увидеть в лесу? Прочитай и выбери.

  • rainbow [ˈreɪnbəʊ] — радуга — да
  • fridges — холодильники — нет
  • birds — птиц — да
  • cookers [ˈkʊkəs] — кастрюли — нет
  • houses — дома — нет
  • flowers [ˈflaʊəs] -цветы — да
  • computers — компьютеры — нет
  • trees — деревья — да
  • bears — медведей — да
  • mice — мышей — да

Page 21 — Страница 21

  1. Look at the pictures. Match the capital cities to the countries. Use: the UK, Ireland, the USA, Canada, Australia and New Zealand. — Посмотри на картинки. Соотнеси столицы странам. Используй: Объединенное королевство, Ирландия, США, Австралия и Новая Зеландия.
  • London is the capital of the UK. — Лондон столица Объединенного Королевства.
  • Washington D.C. is the capital of the USA. — Вашингтон столица США.
  • Wellington is the capital of the New Zealand. — Веллингтон столица Новой Зеландии.
  • Canberra is the capital of the Australia. — Канберра столица Австралии.
  • Ottawa is the capital of the Canada. — Оттава столица Канады.
  • Dublin is the capital of the Ireland. — Дублин столица Ирландии.

2. How much do you know about English-speaking countries? Do the quiz and find out! — Сколько ты знаешь английских названий стран? Пройди викторину и выясни.

  1. Which country doesn’t belong to the UK? — Какая страна не входит в состав объединен
    1. Ireland — Ирландия — правильный ответ!
    2. Scotland — Шотландия
    3. Wales — Уэльс
  2. Montreal, Toronto and Vancouver are cities in — Монреаль, Торонто и Ванкувер города в …
    1. Canada — Канада — правильный ответ!
    2. Ireland — Ирландия
    3. the USA — США
  3. Sidney, Melbourne and Adelaide are cities in — Сидней, Мельбурн и Аделаида города в …
    1. Canada — Канада
    2. Australia — Австралия — правильный ответ!
    3. Britain — Великобритания
  4. Auckland, the City of Sails, is in — Окленд, город парусов, находится в
    1. Australia — Австралия
    2. Ireland — Ирландия
    3. New Zealand — Новая Зеландия — правильный ответ!
  5. Where is Big Ben? — Где находится Биг Бен?
    1. Oxford — Оксфорд
    2. Cambridge — Кембридж
    3. London — Лондон — правильный ответ!

Module 2 — A working day!

Module 3 — Tasty treats!

Module 4 — At the zoo!

Module 5 — Where were you yesterday?

Module 6 — Tell the tale!

Module 7 — Days to remember!

Страница 108

Упражнение 2. Where did they last weekend? Read and say.

  1. «I danced all night! The music was great!» (Phil)
  2. «I went on the Big Scream! It was really scary!» (Geace)
  3. «I saw some dinosaurs! They were fantastic!» (David)
  4. «I rode a camel! I had a really good time!» (Kate)
  • a. concert Phil
  • b. zoo Kate
  • c. funfair Grace
  • d. museum David

Упражнение 3. Now ask and answer.
1.
A: Where did Phil go last weekend?
B: He went to a concert.
A: What did he do?
B: He danced all night.
2.
A: Where did Grace go last weekend?
B: She went to the funfair ?
A: What did she do?
B: She went on the Big Scream.
3.
A: Where did David go last weekend?
B: He went to the museum.
A: What did he do?
B: He saw some dinosaurs.
4.
A: Where did Kate go last weekend?
B: She went to the zoo.
A: What did she do?
B: She rode a camel.

♦ Greetings - Приветствия

Упражнение 1, с. 32

1. Listen and repeat. What are these greetingss in your language? - Послушай и повтори. Какие приветствия приняты в России?

greetings - something polite and friendly that you say when you meet a person (приветствие - обращение к кому-либо с выражением доброго пожелания).

Hello! - Здравствуйте!/Привет!
Good morning! - Доброе утро!
Good afternoon! - Добрый день!
Goog evening! - Добрый вечер!
Goog night! - Спокойной ночи!
Googbye! - До свидания!

Упражнение 2, с. 32

2. Listen and match the dialogues to the pictures. Read and check. - Прослушайте и прочитайте тексты диалогов. Установите соответствие картинок и диалогов.

1
A: Good morning, Paul!
B: Hello, Jane!
A: How are you?
B: I
’m fine, thanks. And you?
A: Not bad. See you later!
B: OK. Googbye!

A: Доброе утро, Пол!
Б: Привет, Джейн!
A: Как дела?
Б: Всё хорошо, спасибо. А у тебя?
A: Неплохо. До скорого!
Б: ОК. До свидания!

2
A: It’s late. Goog night, Sasha!
B: Goog night, Peter. See you tomorrow!
A: Уже поздно Доброй ночи, Саша!
Б: Доброй ночи, Питер. До завтра!

3
A: Googbye, mum!
B: Googbye, Liz. See you later!
A: See you.
A: Пока, мама!
Б: Пока, Лиз. Увидимся позже!
A: Увидимся.

Ответы: 1 A, 2 C, 3 B.

Упражнение 3, с. 32

3. Act out similar dialogues. - Разыграйте подобные диалоги.

Учащиеся разыгрывают в парах диалоги с опорой на упр. 2 .

Pronunciation Произношение

Упражнение 4, с. 32

4. Listen and repeat. Think of more words with the same sounds. - Слушайте и повторяйте. Придумайте ещё слова с такими звуками.

Освоение правил чтения буквы Aa и буквосочетания th и правильного произношения звуков /ei/, /æ/, /θ/.

    Worldview and working model of neuro-linguistic programming - The Worldview and working model of Neuro linguistic programming (NLP) covers the underlying philosophy of NLP, and how and why this philosophy is intended to be used in practice.Neuro linguistic programming is an approach to communication and… … Wikipedia

    Media and Publishing - ▪ 2007 Introduction The Frankfurt Book Fair enjoyed a record number of exhibitors, and the distribution of free newspapers surged. TV broadcasters experimented with ways of engaging their audience via the Internet; mobile TV grew; magazine… … Universalium

    Business and Industry Review - ▪ 1999 Introduction Overview Annual Average Rates of Growth of Manufacturing Output, 1980 97, Table Pattern of Output, 1994 97, Table Index Numbers of Production, Employment, and Productivity in Manufacturing Industries, Table (For Annual… … Universalium

    Care and maintenance of pianos - The piano requires various forms of maintenance to produce its best sound. Maintenance is also important for the appearance of the piano.Care by TechnicianTuning Main article: Piano tuning Pianos that are prized by their owners are tuned… … Wikipedia

    Fibber McGee and Molly - Jim and Marian Jordan as Fibber McGee and Molly in 1937 Country United States Languages English Home station … Wikipedia

    Goodbye, Farewell and Amen - Infobox Television episode Title = Goodbye, Farewell and Amen Series = M*A*S*H Caption = Season = 11 Episode = 16 / Movie Airdate = February 28, 1983 Production = 9 B04 Writer = Alan Alda Karen Hall Burt Metcalfe John Rappaport Thad Mumford Dan… … Wikipedia

    Art, Antiques, and Collections - ▪ 2003 Introduction In 2002 major exhibitions such as Documenta 11 reflected the diverse nature of contemporary art: artists from a variety of cultures received widespread recognition for work ranging from installation to video to painting … Universalium

    The Good, the Bad and the Ugly - Infobox Film name = The Good, the Bad and the Ugly (Il Buono, il Brutto, il Cattivo) caption = Original American movie poster director = Sergio Leone producer = Alberto Grimaldi writer = Story: Sergio Leone Luciano Vincenzoni Screenplay: Age… … Wikipedia

    Oggy and the Cockroaches - Title Format Animated Comedy Created by Jean Yves Raimbaud Terry Klassen Country of orig … Wikipedia

    Mr. Monk and the Candidate - Monk episode Excuse me Monk s fear of heights allows Ian Sykes on the left to slip past him on a la … Wikipedia

    Variations and Fugue on a Theme by Handel - The Variations and Fugue on a Theme by Handel , Op. 24, is a work for solo piano written by Johannes Brahms in 1861, a set of twenty five variations and a concluding fugue based on a theme from George Frideric Handel s Harpsichord Suite No. 1 in… … Wikipedia

Книги

  • English Pronunciation in Use. Elementary. Book with Answers and Downloadable Audio , Marks Jonathan. Understand and be understood in English with the best-selling English Pronunciation in Use. This book, with over five hours of free downloadable audio, includes 50 units of explanations,… Купить за 1853 руб
  • English Pronunciation in Use. Advanced. Book with Answers and Downloadable Audio , Hewings Martin. Understand and be understood in English with the best-selling English Pronunciation in Use. This book, with over four hours of free downloadable audio, includes 60 units of explanations,…