Skyrim — Улучшенная система боя. Полная переработка боя в Скайриме \ Combat Overhaul для TES V: Skyrim Skyrim моды dragon combat overhaul

Очень интересный и крайне полезный мод, который значительно изменит боевую систему в игре: от урона до поведения искусственного интеллекта.

Особенности:

АИ

  • НПЦ станут вести себя более естественно и умно. Будет отрегулирована численность врагов, а так же то, как они реагируют на вас или друг на друга.
  • НПЦ будут пытаться увернуться от вашей атаки или блокировать ее.
  • НПЦ будут пользоваться вашими ошибками во время боя, атакуя вас (то же самое будет если вы будете вести себя очень пассивно)

Специальные атаки

  • НПЦ будут использовать специ. атаки которые значительно мощнее обычных, так же они могут вас оглушать.
  • Если у НПЦ будет мало выносливости — они не смогут провести спец. атаку.
  • Улучшены анимации атаки у НПЦ.

Сопротивление атакам

  • Если НПЦ будут использовать одну и ту же спец. атаку друг за другом — после 3ей такой атаки вы получите иммунитет к оглушению, то же касается и ваших атак.

Блокировка

  • Если вы вовремя блокируете атаку НПЦ — вы не потеряете выносливости и жизни.

Другое

  • НПЦ будут использовать спец. умение при боях друг с другом
  • Медленная скорость движения при атаке одноручным оружием
  • Блокировка станет более эффективной
  • Блокировка использует выносливость
  • Уменьшена зона досягаемости оружия ближнего боя
  • Противники — люди могут восстанавливать себе здоровье

Обновлено!

— Обновлены все добавленные анимации.

— Добавлена система равновесия (?)

— Переработан ИИ.
[Новые функции]

Высокоуровневые враги маги получили умение «Великая магия».
При стрельбе из лука урок наносит разный урон по рукам и ногам
На игрока не будет действовать киллмув. Значение по умолчанию: Включено. (?)
Центурионы получили режим «перезагрузки» во время которого их сила значительно вырастает
Великаны обрели Ярость — так же повышает их характеристики

Изменен расчет бонуса скорости. Теперь будет учитываться скорость противника.

Уменьшена скорость движения НПЦ

Увеличена скорость смены оружия НПЦ

Хедшоты стали менее сильными

Скрипты стали более стабильными

Блокировка времени имеет новый эффект и звук

Маленькие и плавающие существа не будут иметь бонуса к скорости и равновесию

И куча других дополнений и улучшений…

Требования


Установка: Поместите папку Data в папку с игрой

— Использование с FNIS

Мод работает без FNIS, для совместимости проделайте следующее:

1. Скачайте FNIS Behavior V6_3 Add-on 2.1 (tktk1 and Centaur race) и установите его
2. Запустите Data \ tools \ GenerateFNIS_for_Users \ GenerateFNISforUsers.exe.
3. Выберите tktk1’s «TK Dodge / Ultimate Combat» в списке патчей.
4. Нажмите «Update FNIS Behavior».
5. Играйте

— Использование с PCEA
1. Сделайте бекап «Meshes\actors\character\behaviors\1hm_behavior.hkt, magicbehavior.hkt» перед установкой патча.
2. Установите содержимое папки «Option — PCEA patch folder» из архива с модом.

Описание:
Популярный мод, улучшающий и усиливающий драконов в игре Skyrim.

Обновление:3.01
- В модуль ERSO 09 добавлен вариант для неоф.патча USLEEP.
- Обновлена и исправлена система лута драконов.
- Обновлена защита торговцев, учителей, квестовых персонажей от драконов.
- Полностью совместим с игрой Skyrim Legendary Edition.
- Полностью совместим с неоф.патчами USKP и USLEEP.

Основные особенности:
- драконы гораздо сильнее, чем в оригинальной игре
- драконы имеют сопротивления и уязвимости в соответствии со своей природой, т.е. морозный дракон будет иметь очень высокое сопротивление холоду, но будет более уязвим к огню и т.д.
- драконье дыхание стало гораздо опаснее, также оно зависит от возраста дракона, т.е. дыхание древнего дракона наносит больший урон
- элементальные атаки (вроде огненного шторма и подобных) усилены, они также зависят от возраста дракона
- укусы драконов наносят намного больший урон
- удар хвостом может сбить с ног
- драконы восстанавливают здоровье в бою, но только в варианте установки "Сверх могучие" (небольшая регенерация) и "Кошмарные" (регенерация очень заметна)
- улучшен ИИ драконов, теперь они имеют два типа поведения - "магический" и "ближний бой", используются в зависимости от вида дракона и ситуации в бою
- все драконы используют крики, их набор зависит от их вида и возраста
- все драконы имеют новые текстуры, также в зависимости от их вида и возраста
- драконы имеют собственные имена, вписывающиеся в игру
- Алдуин теперь действительно может называться пожирателем мира, он почти полубог
- низкоуровневые персонажи (до 9 уровня) могут убегать от драконов, на стражников и напарников игрока это не распространяется
- драконы более проработаны персонально и для битвы довакину желательно заранее знать своего врага
- в общем, драконы гораздо более опасны, игроку до 12-15 уровня, особенно на высокой сложности при виде дракона лучше прятаться
- (Дополнительный модуль) усиленные драконьи жрецы, теперь это действительно опасные противники
- (Дополнительный модуль) в некоторых локациях можно найти "Священную книгу Дова", написанную предшественниками драконорожденного
- (Дополнительный модуль) измененный и усиленный Одавинг, теперь он может быть по-настоящему полезным союзником в бою
- (Дополнительный модуль) измененный и усиленный Дюрневир, теперь он может быть по-настоящему полезным союзником в бою
- (Дополнительный модуль) увеличенное время между случайными нападениями драконов
- (Дополнительный модуль) можно защитить большинство квестовых персонажей, учителей, торговцев, чтобы их мог убить только сам игрок.

Требования:
Skyrim 1.9.32.0.8
Для некоторых модулей может потребоваться дополнения Dawnguard и Dragonborn

Совместимость:
- Deadly Dragons (нужно выбрать соответствующие модули, также нужно создать bashed patch с помощью WryeBash);
- Dragon Combat Overhaul, DCO в порядке загрузки должен быть ниже EMD;
- Ultimate Dragons;
- Skyrim Redone (SkyRe).
- Если используется ASIS, то в нем нужно поставить флаг "исключить" для EMD.
Совместимость с неоф.патчами USKP и USLEEP

Установка: (можно и нужно через NMM / MO менеджеры, вручную - темный лес)
- В целом есть 2 варианта: обычный и безуровневый (случайные нападения драконов не привязаны по уровню к игроку), у каждого есть 5 уровней сложности: "легкие драконы" (в целом соответствует драконам из оригинальной игры), "могучие", "сверх могучие" (примерно соответствуют Deadly Dragons на максимальной сложности) и "кошмарные". На каждом следующем уровне сложности увеличены здоровье и урон драконов.
В каждом из этих вариантов есть 3 под варианта: для тех, у кого есть только DLC Dragonborn; для тех, у кого есть оба основных DLC, и для мода Deadly Dragons.
В свою очередь у части из этих вариантов есть дополнительные модули совместимости с DLC. Ну, и опциональные модули. Серьёзно, лучше используйте установщик.

Удаление:
* В моде не используются скрипты, поэтому его можно безопасно устанавливать и удалять.
** Отсутствие скриптов порождает недостаток мода: после установки получаются куча файлов ESP, но тут этот недостаток внезапно оказывается и достоинством: все установленные модули можно спокойно объединить с помощью Merge Plugin TES5Edit Script. У меня установлены Dragon Combat Overhaul, Deadly Dragons и все 3 DLC, установил EMD, уровень сложности "сверхмогучие", плюс все дополнительные модули кроме улучшенных драконьих жрецов и защиты NPC, после чего объединил все ESP. Никаких проблем пока замечено не было, за это время столкнулся с парочкой безымянных драконов (из Deadly Dragons), парой именных (из этого мода), и первый раз победил Алдуина на Глотке мира.



The Elder Scrolls V: Скайрим - Превращение в дракона



Платформа игры: TES V: Skyrim Legendary Edition​

Название: Burning Skies - Flyable Dragon Races 3​

Русское название: ~Превращение в дракона​

Актуальная версия: 3.1.5​

Язык мода: Русский​

Размер: 1 Мб​

Описание


Модификация добавляет возможность вашему персонажу превратиться в дракона и парить свободным над просторами Skyrim"а. Как ни крути, а передвижение по миру станет существенно более легким. Опасностей меньше ибо.​

В каких драконов можно превратится:

  • Обычный;
  • Кровавый;
  • Морозный;
  • Огненный;
  • Серый;
  • Лесной;
  • Одавинг;
  • Партурнакс;
  • Скелет;
  • Снежный;
  • Степной;
  • Алдуин;
  • Древний;
  • Старейший;
  • Нежить;
  • Змееподобный.

Элементы управления: (можно менять клавиши в МСМ меню)​

  • Экипируйте заклинание "Стать драконом".
  • Превратится в дракона/человека: клавиша "z" (Примечание: вы должны переоборудовать крик каждый раз, когда вы его используете, убедитесь, что он установлен) .
  • Взлет/Посадка: "e"
  • Лететь вперед: "w"
  • Лететь назад: "s"
  • Лететь влево: "a"
  • Лететь вправо: "d"
  • Лететь медленно: "левый shift"
  • Набрать высоту: "пробел"
  • Снижение высоты: "x"
  • Рёв: "v" (Вы должны быть в полете)
  • Автоматический полет: "g" (полет прямо вперёд, пока вы не нажмёте w или s)
  • Левая кнопка мышки - бить хвостом, когда на земле.
  • Правая кнопка мышки - кусать кого-нибудь, когда на земле.
  • Поочередное нажатие левой и правой кнопки мышки, будете бить крылом по направлению перемещения.
  • Ctrl - приземление на отдых на какую-нибудь площадку, на карниз, склон, отвес и так далее и возможность прилечь на пузо или ползти.
  • CapsLock - чтобы переключить скорость.
  • Управлять полетом можно с помощью управления мышкой.
  • Примечание 1: когда дракон находится на земле, при нажатии на левую кнопку мыши, он бьет хвостом по земле, при нажатии на правую кнопку мыши, он кусает своей пастью.
  • Примечание 2: если при нажатии на "e" дракон не взлетает, нажмите "u".

Настройка мода без МСМ меню (SkyUi)​

  • Когда зайдете в игру, в меню талантов вам добавится 2 заклинания, "Настройки" и "Превращение в дракона".
  • Сначала используйте меню превращения. Там вы можете выбрать тип дракона, тип крика, опции камеры, узнать кнопки управления и важные рекомендации.
  • После чего используйте талант "Превращения в дракона". Все остальные аспекты описаны в меню "Рекомендации".
  • Примечание 1:когда дракон находится на земле, при нажатии на левую кнопку мыши, он бьет хвостом по земле, при нажатии на правую кнопку мыши, он кусает своей пастью.

Настройкам мода через МСМ меню

  • Настроек много, после установки мода и входа в игру, зайдите в МСМ меню для настройки мода.
  • Можете назначить горячие клавиши полета, размер дракона, тип дракона и многие другие опции.

Требования:

  • Версия игры 1.9.32.0.8
  • 1.07.01 и выше
  • 4.1 и выше (для настройки мода через МСМ меню)
  • Запускать игру через skse_loader

Совместимость:

  • Dragon Combat Overhaul (не влияет на игрока)
  • Enhanced Skyrim Camera
  • Lock-On
  • Realistic Humanoid Movement
  • SkyRe

Частичная совместимость:

  • : при изменении роста через меню настройки персонажа, не корректно будет возвращаться рост ГГ после трансформации. Однако, через консоль "setscale" можно все выровнять.
  • Wrath of Nature.

При обновлении с 3.1.3 до 3.1.5:

  1. Убедитесь что вы не превращены в дракона, если вы дракон, то трансформируйтесь в человека, снимите с себя оснащенное заклинание "Стать драконом" и переместитесь куда нибудь в помещение.
  2. В МСМ меню отметьте опцию "Удаление", подождите в игре несколько минут и сохранитесь в новый пустой слот сохранений и выйдите из игры.
  3. Отключите esp. файл.
  4. Удалите.esp и.bsa файл, удалите всю папку Burning Skies.esp по адресу Data/Sound/Voice (если таковая имеется) и установите новую версию 3.1.5 и играйте.

При обновлении 3.0.2:

  1. Убедитесь что вы не превращены в дракона, если вы дракон, то трансформируйтесь в человека, снимите с себя оснащенное заклинание "Стать драконом" и переместитесь куда-нибудь в помещение.
  2. В консоли наберите stopquest blubquestinstalldragonmod и нажмите Enter.
  3. Подождите в игре несколько минут и сохранитесь в новый пустой слот сохранений и выйдите из игры.
  4. Отключите esp. файл.
  5. Зайдите снова в игру с последнего сохранения и пусть ваша игра будет в режиме ожидания в течение нескольких минут.
  6. Сделайте еще раз сохранение, но уже в другой новый пустой слот сохранений и выйдите из игры.
  7. Удалите следующие файлы
    • Burning Sky.esp
    • blubscriptinstalldragonmodscript.pex, blubscriptflying.pex, blubscriptbedragonscript.pex, blubscriptbecomedragonhuman.pex, blubrapidfirespellscript.pex,.pex, blubdragonmodoptionsmenu.pex из папки scripts по адресу Data/Scripts
    • blubscriptinstalldragonmodscript.psc, blubscriptflying.psc, blubscriptbedragonscript.psc, blubscriptbecomedragonhuman.psc, blubrapidfirespellscript.psc,.psc, blubdragonmodoptionsmenu.psc из папки scripts по адресу Data/Scripts/Source
    • fakedground.nif по адресу Data/meshes/static
    • Полностью папку dragon по адресу Data/meshes/actors
  8. Очень рекомендуется очистить сохранение от скриптов с помощью программы "Чистка скриптов в сохранениях".
  9. Установите новую версию мода 3.1.5.

Требования:

Skyrim и желательно Dawnguard с Dragonborn, так же мод совместим с Deadly Dragons, поэтому для полноты ощущений и еще большего разнообразия рекомендуется использовать и ДЛС и DD.

Папка "Версии" содержит основные файлы плагина, среди них вариации усиления драконов в порядке возрастания сложности (Slighty, Mighty, Super, Nightmare), в них находятся версии как для ванильного Скайрима, так и для Dawnguard, Dragonborn и Deadly Dragons.

Папка "Текстуры" содержит различные виды текстур (Основные, Альтернативные и от Bellyache)

В папке "Опционально" вы найдете усиленных драконов для дополнений Dawnguard и Dragonborn (виды сложности те же, что и у основного плагина) усиленных драконьих жрецов, новый лут с драконов, плагин защищающий квестовых НПС от смерти в случае нападения драконов, модификаторы спавна, усиленных Дорневира и Одавинга, а так же Книгу, которая поможет вам в борьбе с новыми видами драконов.

Установка:

1) Выберите из папки "Версии" нужную вам сложность (Левельный или безлевельный вариант)

Если вы используете Dawnguard и Dragonborn, то вам нужны эти файлы:

ERSO 03 - *.* Mighty Dragons DG.esp
-ERSO 03.3 - Mighty Dawnguard Dragons.esp (папка "Опционально" - "Усиленные драконы для Dawnguard)
-ERSO 03.4 - Mighty Dragonborn Dragons.esp (папка "Опционально" - "Усиленные драконы для Dragonborn")

Если используете Deadly Dragons, Dawnguard и Dragonborn:

ERSO 03 - *.* Mighty Dragons DD.esp
-ERSO 03.3 - Mighty Dawnguard Dragons.esp
-ERSO 03.4 - Mighty Dragonborn Dragons.esp

Если используете только Dragonborn:

ERSO 03 - *.* Mighty Dragons DB.esp

Если у вас ванильный Скайрим без DLC:

ERSO 03 - *.* Mighty Dragons.esp

2) Файлы из папки "Текстуры" поместите в папку Data.

3) Из папки "Опционально" выберите нужные вам плагины и поместите в папку Data. Если установлены Dawnguard или Dragonborn, то вы можете сделать драконов из этих дополнений намного сильнее, для этого в соответствующих папках выберите предпочтительную сложность и скопируйте esp файл в папку Data, не забудьте в этом случае о патчах и папки "Версии".

Порядок загрузки esp файлов:

"ERSO 03 - *.* Mighty Dragons"
"ERSO 03.3 - *.* Dawnguard Dragons"
"ERSO 03.4 - *.*Dragonborn Dragons"
"ERSO 03.5 - New Dragon Loots"
"ERSO 04 - Mighty Odahviing"
"ERSO 04.2 Mighty Durnehviir"
"ERSO 05 - Dovah Holy Book"
"ERSO 06 - Wait More Time Dragon Encounter"
"ERSO 07 - Mighty Dragon Priests"
"ERSO 09 - Vendor Trainer Quest-giver protected *.*"

DRAGON COMBAT OVERHAUL

THIS MOD REQUIRES DAWNGUARD, DRAGONBORN, SKSE, AND THE LATEST SKYRIM UPDATE.

INSTALLATION NOTES

DO NOTHING OTHER THAN THIS.

Remove all previous versions of DCO. Install the mod with or without the mod manager. Profit.

If you have The Dance of Death:
Load it after/below DCO. Or your main menu won"t appear. If it doesn"t appear then move it to the other side. Violens is the superior mod and has no such issue, use it instead.

If you are upgrading:
DO NOT MAKE A CLEAN SAVE, THERE IS NO SUCH FREAKING THING. Remove all previous files. Install normally. IT"S THAT EASY. Just don"t try to do it mid-dragon fight.

APOLLO"S OBJECTIVE MOD ASSESSMENT

Script weight.........................Medium(during dragon fights)
Installation Difficulty...............Low
Modding Skill Level Required......Low
Game Difficulty Increase...........Very High

TABLE OF CONTENTS

I. Features
II. I still don"t understand. What is this and what does it do?
III. Known issues and Incompatibilities
IV. Frequently Asked Questions
V. The Wall of Shame: Discontinued Features
VI. Reviews
VII. Recommended Mods
VIII. Glowing Testimonials
IX. Shameless Advertising for My Buddies

Intelligence has been defined in many different ways including, but not limited to, abstract thought, understanding, self-awareness, communication, reasoning, learning, having emotional knowledge, retaining, planning, and problem solving.
Intelligence is most widely studied in humans, but has also been observed in animals and in plants. Artificial intelligence is the simulation of intelligence in machines.
- Wikipedia, master of knowledge. Not to be confused with Google, master of pornography.

TL;DR

Mod good. Make dragons big bad. Og like.

DRAGON BEHAVIOR AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE



UNPREDICTABLE INJURIES

Dragons no longer get injured at the magical 35% mark: it could happen to them at any time, anywhere. Every hit has a low chance of injuring a dragon, with the amount of health the dragon has remaining determining to an extent how long the dragon stays injured. If the dragon does not take enough(Read: A LOT) of damage during the random time allotted for its injury, it may recover and regain the ability to fly. They also might not. Due to the amount of randomness this inserts into a fight, it makes dragons wildly unpredictable(in comparison to Vanilla). Don"t count on an injury saving you, and don"t assume they"ll be back up and flying when you think they will. You know what they say happens when you assume stuff...

JOE COLLEGE WAINWRIGHT/JOE"S P.H.D.
Dragon AI and tactics have been significantly improved, allowing for better situational awareness and more unpredictable behavior. Yup, definitely reminds me of college. Speaking of things we"ve tried in college, "Triple threat", a dragon combo attack, has been added. If a dragon chooses to do so, he will slam his tail down once, twice, three times, with the third strike flinging NPCs(and you) away like so many leaves on the wind. Hint: if you see him slam twice, don"t wait for the third slam, just RUN. Because if he decides to do the third and you haven"t already started running, your day will be absolutely ruined. Dragons will now execute talon grabs on unsuspecting NPCs. New attack, Kamikaze, has been added. New attack, Artificial Tan, has been added. New attack, Some People Think Clowns Are Scary, has been added. Dragons may also flee from combat, and may tactically retreat to gain the advantage.

MOOSE AND SQUIRREL
Dragons now communicate tactics, and dragons" AI significantly improves the more dragons a team has. Fights with multiple dragons are now exponentially more difficult: they will work together to bring you down. Watch out for their simultaneous landings, that nearly killed my god testing character. *evil smile* Dragons may also come to the aid of their injured comrades. This unpredictably changes multiple dragon fights to such a degree that I don"t know what will happen to you. My flying monkeys inform me that they all had to turn on God mode to test this feature. It has been advised that you bring an extra pair of shorts, just in case. Good luck.


SMOOTH OPERATOR
DARGONS NOW MAKE AWESOME WITH AIR SHOW. DCO"s AI improvements can push the boundaries of what is acceptable movement for a dragon. This feature expands those boundaries by editing how the dragon moves so it can incorporate new tactics, and possibly even give you an air show.

STARBUCKS-STYLE DEATH
Dragons deaths now come in a wide variety of epic flavors, including crash landings, torment, perch, and latte. If variety is the spice of life, this is enough variety to make you permanently stoned. Wait, I thought you were talking about that popular new drug that all the kids are doing these days. Hang on, they don"t call it that? I"VE BEEN LIVING A LIE.

THREAT LEVEL MIDNIGHT, OSCAR!
Dragons now prioritize the Dovahkiin as a target. Note: there are serious limitations on how this works - you will every once in a while still get dragons flying around teasing you because THEY THINK NOW AND THEY DECIDED TO DO THAT, but you are a prioritized target. Finally. Best of luck with that, really.

GAMEPLAY



GET OUT OF MY SKY(tm) + MOMENTUM(tm) + AIRSPEED VELOCITY OF AN UNLADEN SWALLOW

In vanilla, if you kill a dragon mid-flight he"s all like "Broski, I understand you want me to keel over and die now and hand you my immortal soul, BUT I"M IN THE MIDDLE OF SOMETHING HERE. I"ll get on it in a sec, dude." But I"m all like, "Homeskillet, It"s time for you to FALL RIGHT OUT OF THE FREAKING SKY." And then he"s all like "NOOOOOOO BROOOOOO" and then faceplants into the side of the Throat of the World. Basically, if you kill a dragon in mid-flight, it falls like you killed it in mid-flight. Watch where it lands or you"ll never find it and its precious soul.

NOTHING CAN MOVE THE BLOB + OH NO SHE DIDN"T
Dragons are now immune to normal means of stagger. They may now only stagger randomly under normal circumstances, similarly to how dragon injuries are handled. However, you can stagger a dragon with the highest level of unrelenting force and dragonrend, and you can also stagger a dragon with a bash or power attack to counter a bite attack or shout(there is a one second window in which to do this).

UNCLE SHEO"S HAPPY DAY
Kill a dragon while you have Wabbajack equipped. Trust me on this one, Uncle Sheo would never steer you wrong.

AIRSTRIKE
You gain a once a day power that, when used, causes a nearby friendly dragon(this assumes you have one) to attempt a talon grab on an NPC in your immediate area. THERE ARE LIMITATIONS ON THIS. It will not work if your dragon is flying, and sometimes the dragon will simply refuse to do it(remember that I gave them brains). It is still freaking awesome.

DUDE IT WAS IN THE TRAILER
if you hit a dragon mid flight at high speed during cruise at low health, it crashes and dies in the most epic fashion. You"re welcome.

FRICTION
During dragon fights, the player has friction when ragdolled. This should make the ragdolling slightly less painful. Yeah buddy, I made FREAKING FRICTION HAPPEN. *drops mic*.

SOULSUCK (tm)
I have taken over dragon soul absorption. Using the might of the MCM, you can control the range at which you can suck souls, as well as whether or not to absorb souls during combat.

NEW VERY BAD THINGS DRAGONS CAN DO TO YOU

TROGDOR THE BURNINATOR + OH REGINALD.......I DISAGREE!
All Dragon movement has force associated with it. Every landing, wing flap, or tail slam creates a knockback explosion. Camera shake, visual effects, and controller vibrations also play during these events. Dragons move and attack faster. Dragons shout more often.

The flip side of this is that the player can resist all knockdown events by blocking, warding, or using Become Ethereal.

ASSAULT 2.0
I LOVE Deadly Dragons. So now, after you"ve installed DCO, I want you to go to the Deadly Dragons MCM menu and TURN OFF ASSAULT. DCO will take it from here. ASSAULT 2.0 will make scripted dragon events happen, DCO style. :D This feature will cause dragons to attack you randomly in groupings of up to 3 dragons under normal conditions(let"s be honest, how often do "normal conditions" happen with DCO anyway). These attacks are designed to be as devastating as possible. There are no "safe zones", so don"t ask. How often and how randomly this occurs can be configured in the MCM. The main takeaway from this feature is: you are being hunted. Be afraid.

MORTAL KOMBAT
Dragons are dynamically placed into dragon categories based on magic and faerie dust and algorithms. A dragon, depending on what type it is, will be designated fire, frost, shock, nature, undead, multiple, or default. Each category grants the dragon special traits and behaviors that the dragons will utilize with their new AI to bring you down. I don"t want to spoil the surprise, and writing out everything they do would take too long, and I have to finish writing this description before the community center"s Bocce Ball Madness event. This is fully compatible with many of your favorite dragon mods.

LIMIT BREAKS
Let me just start by saying that this feature is awesome-in-a-can. Bethesda made a bad design choice by having dragons get perma-injured at the magical 35% marker - making the fight get EASIER before they died made it anticlimactic. A fight should get harder and harder until you finally win, that"s how I think most people would define a fun fight. Now, when a dragon reaches 20% health it may fire off an extremely powerful shout, designed by yours truly. What kind of shout it fires off depends on what category MORTAL KOMBAT sorted the dragon into - so no need to worry about lore-unfriendlyness. These shouts are designed to completely turn the tides of battle by either decimating any support you might have or by turning said support against you - how effective these are for the dragon very much depends on the situation and the limit break used, sometimes it"s useless, and sometimes it ends in your immediate death.

REINFORCEMENTS
When a dragon reaches 20% health, it has a 25% chance of calling for reinforcements. Up to three dragons will fly in in an attempt to kill you or support the dragon. HOW they help the dragon can vary dramatically, but there are basically six different "scenarios" that these dragons play out. And I won"t spoil it for you. Back to bocce ball.

EL GUAPO
Alduin is now EL GUAPO. Not only does that mean he now commands a Mexican army with the help of his sidekick, Jefe, but also his combat is now controlled by DCO just like any other dragon. Furthermore, he has been given access to the very best of DCO"s abilities, and even has one new ability that no other dragon has. You get a Gold Star if you beat him with EMD and DD on. So go forth and try to earn your Gold Star - I"ll be waiting here for the inevitable "BRO THIS IS TOO HARD HOW AM I SPOSED TO DO THIS IHATEUIHATEUIHATEUIHATEU".

MCMS EVERYWHERE
As a member of the EGO family, DCO has an MCM which will let you edit all manner of things, like reinforcements and limit break chance, how deaths and SOULSUCK(tm) are handled, and much more!

I STILL DON"T UNDERSTAND - WHAT IS THIS AND WHAT DOES IT DO

DCO dynamically edits dragons to maker them better, faster, and smarter. It also gives them unique effects and abilities based on what type of dragon it is. It basically completely rewrites dragon fights, and makes them significantly harder.

KNOWN ISSUES

We will always remember our fallen brother, Cabbage in a Pot. Rest well, sweet prince.

GLOWING TESTIMONIALS:

"Is THIS how you spent the weekend? You need a new hobby." - My Mother

"I made a video. Can I be in the description now?" - TWarrior

"You have a funny accent" - Me, watching TWarrior"s video.

"I want more grunting." - Nofumasa

"Is this a texture mod? Can you make me a black and white dragon? Or a dragon that looks like Hulk Hogan? Why don"t you have any pictures? I really like retextures. I want a fuschia dragon." - The internet people that severely disappoint me and probably didn"t read this description.

"I don"t understand a lot of what you wrote... and I think you might be insane." - Fishbiter

"If you keep this up I"m gonna need a V.A.T.S mod to deal with these lizardbrains. Did I say thank you?" - Dogier, complaining that the game is too hard now. WHINE WHINE WHINE.

"DOHVAKIIN!! DOHVAKIIN!! YA DA DA DA DA DAAAAAAAA!!!" - The voice in my head while coding this

"you were definitely high when you wrote this" - OriginsMaster

" Drag. I love you dearly for being my nuclear flying monkey of death. But one day somebody"s gonna be sensitive and get your a** banned. Let"s try to get to v8 before that happens." - Me, rolling on the floor laughing my ass off to Dragganax. (HE WROTE HIS OWN WAY INTO THE GLOWING TESTIMONIALS. SOMEBODY, THROW A PIANO IN HIS GENERAL DIRECTION.)

"I don"t see a difference" - My roommate

"Why did you recommend a hair mod in a dragon mod?" - Dorkykong (BECAUSE I CAN)

"I wrote something very long." - IronhideLivesOn

"You appear...unhinged." - Normal people reading this, whoever they are

"What kind of **** mod is this!? I attacked a dragon. And immideatly I get ****ing insta killed by a ****ing meteor?! bull****." - ChristianJohan

"DOHVAKIIN!! DOHVAKIIN!! NOT A SINGLE SARDINE!!!" - Teh Masterer(OH so that"s what they were saying. It all makes sense. Wait...But...ow....OW...I think you broke my brain)

"Is this mod compatible with my "ladies of the night" mod? Because I don"t want to download it if it isn"t." - More internet people that severely disappoint me and also didn"t read this description

"First, you complete every single questline and sidequest in Skyrim, saving the main quest till last. When you go to Sovngarde, you must bring with you a sample of moon sugar, two and a half mammoth tusks, the torchbug in a jar, and a basic knowledge of the ENTIRE FREAKIN" illusion school of magic. When you fight Alduin, throw the moon sugar into his face precisely 4 minutes and 2 seconds into the fight. While he is busy taking a trip through the wonders of time and space, prop his mouth open with the half mammoth tusk. Stick the other two into each of his nostrils, because why not. Enter Alduin"s mouth, using the torchbug to light your way. Once you find your way into his stomach, make a raft out of the bodies of his consumed victims. Now, cast every single illusion spell in the game at once while standing on the raft and chanting a nursery rhyme in a sadistic manner. The combined force of all of the spells and the chant will break the normal dragon immunity to illusion, allowing you to control Alduin. Now, all you have to do when you don"t want a normal dragon to use his death animations is use Alduin to kill said dragon. No mere normal dragon would dare disgrace their leader by using his unique death animation in his presence! If they did, he would eat them on the spot. So there you have it, problem solved." - Yodah, who has earned the right to be here. Uncle Sheo is proud.

"Separate question. Is there a way to turn off the dragon death effect that occurs when you kill them with the Wabbajack? I don"t like missing out on the dragon bones and scales, or any loot it"s carrying, plus my GPU has a seizure whenever all those items explode all over the place. This was especially problematic when a dragon assault occurred in Whiterun. There were 5 dragons total, and the Wabbajack was the best weapon I had to kill them. But now there"s random garbage all over the streets." - Frozenwolf160, who is clearly misusing Uncle Sheo"s gift.

"This was a lot funnier than I felt it should have been." - AK151

"Meme, meme, meme, meme, CAN I PLEASE BE IN THE F***ING GLOWING TESTIMONIALS SECTION NOW????" - Sevencardz, who made it.

"ANIMATED GIFS" - EtimSoru

"File of the month." - Everybody Else.


...What I think is happening behind your computer every time you ask me if this mod is compatible.

SHAMELESS ADVERTISING FOR MY FRIENDS

Millions of pageviews, guys; I gotta do something with it. Help me make these guys famous.

Driver Friendly!
(Screaming and taking off your bra is optional, but recommended)